چگونگی تعمیر موتور خودرو

۴ بازديد
تعمیرات موتور ماشین

ممکن است تعمیر موتور خودرو به دلیل انواع مشکلات  باشد، از کمبود روغن گرفته تا پیستون های زنگ زده؛ اما یکی از سخت ترین مشکلات برای تعمیر موتور خودرو، تشخیص مشکل آن است، زیرا عدم تشخیص درست برای تعمیر به موقع آن می تواند منجر به خسارات زیادی شود. بنابراین این کار باید توسط متخصصان این حوزه انجام شود.

موتور خودرو چیست؟

موتور خودرو از قطعات متعددی ساخته شده است که با هم کار می کنند تا نیرو را به خودرو برساند و به حرکت آن کمک کند. ممکن است هر یک از این قطعات  در طی چند سال رانندگی خودرو نیاز به تعویض داشته باشد. این قطعات عبارت است از:

1- سیلندر موتور

سیلندر موتور در هسته موتور قرار دارند و وظیفه فشار دادن پیستون ها به بالا و پایین برای ایجاد انرژی و حرکت برای حرکت خودرو را بر عهده دارند. معمولاً سیلندرها در کنار هم در یک بلوک موتور قرار می گیرند. وقتی سخن از قطعات موتور به میان می‌آید، سیلندرها در نهان خودرو دفن شده‌اند و برای رسیدن به آنها نیاز به برداشتن بسیاری از قطعات موتور از جمله زنجیر تایم، سر میله فشاری، پوشش راکر، میل راکر، بازوهای راکر، سرسیلندر و بسیاری از قطعات است.

2- سر سیلندر

سرسیلندر جزء مهمی از موتور خودرو است که بر روی بلوک سیلندر نصب شده است. سر سیلندر نقش مهمی در محفظه احتراق دارد؛ زیرا برای تبدیل گرما به انرژی کار می کند.

3- میل لنگ

میل لنگ از فولاد ساخته شده و در زیر سیلندرها و پیستون ها در بلوک موتور قرار دارد. وظیفه آنها تبدیل حرکت عمودی پیستون ها به چرخش است تا به چرخ طیار، سپس گیربکس منتقل شود. میل لنگ دارای پین های میل لنگ در طول خود است که به صورت افقی با پیستون های بالا در یک راستا قرار می گیرند و جهت پله ای خود شفت را تشکیل می دهند.

4- شمع

شمع ها مسئول احتراق هوا و سوخت داخل موتور خودرو هستند تا احتراق ایجاد کنند. آنها بخش های حیاتی موتور خودرو هستند و برای روشن شدن خودرو باید در زمان مناسب جرقه بزنند. معمولاً خراب شدن شمع‌ها معمول است و اگر خودرو روشن نشود، باید آنها را بررسی کرد.

5- سوپاپ های موتور

سوپاپ های موتور وظیفه ورود و خروج هوا و دود خروجی را بر عهده دارند. احتراق تنها زمانی امکان پذیر است که سوخت و اکسیژن با هم ترکیب شوند و در داخل موتور مشتعل شوند. دریچه‌ها هنگامی که احتراق اتفاق می‌افتد بسته می‌شوند، زیرا هوا را فشرده می‌کنند تا در نتیجه فشار و قدرت واکنش را افزایش دهند.
مجتمع خدمات خودرویی برتر ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.
برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.